Може би на първо място в класация, която изброява от какво се оплаква българският работник винаги трябва да се постави заплатата. Съвсем нормално водещо място в подобен тип класация да заема недоволстовото на работника от ниското заплащане в България на повечето видове труд. Може би най-привилигировани, що се отнася до месечно възнаграждание от всички работници в страната, са компютърните специалисти и програмистите. За един програмист работа и професия, която той практикува в България винаги ще бъде достътчно добре възнаградена. Що се отнася до заплатите, които получават специалистите от ИТ сектора, те са що-годе изравнени на всякъде в света.
Друго основателно оплакване, което има българския работник, е свързано с работното време. Много често един служител работи доста повече от 8 часа на ден, а това по никакъв начин не е отразено в неговото месечно възнаграждение. Въпреки че според законодателството всеки допълнителен час работа трябва да се заплати като извънреден труд това рядко се прави. Всъщност не са малко случаите, в които служителите работят повече, отколкото е редно и не само че не получават адекватно възнаграждение за това, ами дори и по-ниско от колкото трябва да бъде.
Оплакванията от шефове и ръководители също са доста срещано явление що се отнася българския работник. Проблемът се крие в това, че доста ръководители не знаят как да се ръководят своите подчинени и затова се месят твърде много в работата им, което ги прави служителя крайно непродуктивен и неефективен при изпълнение на работните си задължения. От друга страна в желанието си да контролират по всевъзможен начин своите подчинени, шефовете се месят в работи, които изобщо не са от тяхната компетеност.
Колегите също са доста сериозен повод за оплакване от даден служител. В големите градове като Варна работа в офис с много колеги е сериозен проблем, тъй като колкото повече са хората в помещението толкова повече са различните вкусове и нагласи, към които трябва да се нагодят отделните служители.
Поводи за оплаквания от работата българския служител винаги може да намери - някой от тях съвсем основателни, други не чак толкова. Най-лошото обаче е че заради подобни оплаквания ефективността на работник страда, а това пречи той да успее да развие целия си потенциал.